• PT
  • Ajuda Contextual
  • Imprimir
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube
  • LinkedIn
Você está em: Início > Programmes > Curricular Units > MGS2105
Options
ATENÇÃO: Este site utiliza cookies. Ao navegar no site estará a consentir a sua utilização.

Sociology of Ageing

Code: MGS2105    Acronym: SE
Predominant Scientific Areas: Sociology

Subject: 2021/22 - 1S

Programmes

Acronym No. of Students Study plan Curriculum Years ECTS Contact hours Total Hours
MGS 10 Plano oficial desde 2019/2020 7,5 ECTS 0 0

Hours Effectively Taught

1TMGS

Teóricas: 30,00
Forms: 0,00

Teaching - Hours

Teóricas: 2,00
Forms: 0,00

Type Teacher Classes Hours
Teóricas Totals 1 2,00
Sara Cristina Dias Melo   2,00

Main literature

Bengtson, V. & Schaie, K. (Eds.) (1999). Handbook of theories of aging. London: Springer P ublishing Company Binstock, R.;
Craveiro, D., Delerue Matos, A., Silva, S.G., Martinez-P ecino, R., Schouten, M.J. (2013). Intergenerational support: the role of gender and social networks. In A. Borsh-Supan, M. Brandt, H. Litwin & G. Weber (Eds), Active Ageing and Solidarity between generat
De Gruyter. Delerue Matos, A. & Faccin, K. (2016). ¿ O mais importante é ter saúde¿: representações sociais sobre o envelhecimento positivo. In L. Faria, L. Calábria, W. Alves (Org.) Envelhecimento: Um olhar Interdisciplinar (pp. 44-61). São Paulo: Editora HUC
Delerue Matos, A. & Neves, R. (2013). New inter-generational relationships: Elderly people in host families: An experience from Portugal. Les nouvelles relations intergénérationnelles des personnes âgées en famille d¿accueil: Une expérience portugaise. Retrait
Fernandes, A. (2008). Questões Demográficas. Demografia e Sociologia da População. Lisboa: Edições Colibri.
Fernandes, A. A. (1997). Velhice e Sociedade. Demografia, família e políticas sociais em P ortugal. Oeiras: Celta. Fernández-Ballesteros, R. (Dir.) (2000). Gerontologia Social. Madrid: Ed. P irâmide Gouveia, O., Delerue Matos, A. & Schouten, M.J. (2016).
George, K. (1996). Handbook of Aging and the Social Sciences. New York: Academic P ress Caselli, G., Vallin, J. Wunsh, G.(2005).

Assessment Components

Description Type Time (hours) Conclusion Date
Attendance (estimated)  Lessons  28
  Total: 28